Företaget kommer ha flera spår att arbeta med inom forskning och utveckling av fordons styrsystem, samt andra komponenter som motor och chassi, främst för tävlingsmotorcyklar både inom road racing och offroad.
2023-12* | 2022-12* | |
---|---|---|
Omsättning (tkr) | 1 160 | 1 270 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | 141 | 127 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | 146 | 127 |
Årets resultat (tkr) | 87 | 101 |
Summa tillgångar (tkr) | 197 | 152 |
Antal anställda | 1 | 1 |
2023-12* | 2022-12* | |
---|---|---|
Omsättning (tkr) | 1 160 | 1 270 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | 141 | 127 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | 146 | 127 |
Årets resultat (tkr) | 87 | 101 |
TILLGÅNGAR | 2023-12* | 2022-12* |
---|---|---|
Anläggningstillgångar (tkr) | ||
Omsättningstillgångar (tkr) | 197 | 152 |
Tillgångar (tkr) | 197 | 152 |
SKULDER, EGET KAPITAL OCH AVSÄTTNINGAR | 2023-12* | 2022-12* |
---|---|---|
Eget kapital (tkr) | 112 | 126 |
Obeskattade reserver (tkr) | 37 | |
Avsättningar (tkr) | ||
Långfristiga skulder (tkr) | ||
Kortfristiga skulder (tkr) | 49 | 26 |
Skulder och eget kapital (tkr) | 197 | 152 |
2023-12* | 2022-12* | |
---|---|---|
Löner till styrelse & VD (tkr) | ||
Varav tantiem till styrelse & VD (tkr) | ||
Löner till övriga anställda (tkr) | ||
Varav resultatlön till övriga anställda (tkr) | ||
Sociala kostnader (tkr) | ||
Utdelning till aktieägare (tkr) | 101 |
2023-12* | 2022-12* | |
---|---|---|
Antal anställda | 1 | 1 |
Omsättning per anställd (tkr) | 1 160 | 1 270 |
Personalkostnader per anställd (tkr) | ||
Vinstmarginal | 12.2% | 10.0% |
Soliditet | 70.4% | 82.9% |
Kassalikviditet | 402.0% | 584.6% |
Företaget kommer ha flera spår att arbeta med inom forskning och utveckling av fordons styrsystem, samt andra komponenter som motor och chassi, främst för tävlingsmotorcyklar både inom road racing och offroad.